16.11.21

 

 

Hea teada Rapla vallas

Haigus hiilib meie ümber. Olgem hoolsad enda ja teiste suhtes!

Perearsti nõuandetelefon 1220 nõustab COVID-19 vaktsineerimise teemal

Koduse ravi juhend täiskasvanutele (23.03.2021)

Terviseameti lehele, kus on info viiruse leviku kohta ja viimased uudised, saad siit.

Kriis.ee lehele, kuhu on koondatud kogu info viiruse ning piirangute kohta saad siit.

Uuendatud COVID-19 käitumisjuhendid on kättesaadavad Kultuuriministeeriumi kodulehelt: https://www.kul.ee/uudised/juhendid-ja-suunised-koroonaolukord-ja-kultuurivaldkond

Raplamaa Haigla vaktsineerimise info

2.augustist on võimalik tulla COVID-19 vaktsineerimisele aega ette broneerimata.

Vaktsineerimine toimub Raplamaa Haigla polikliinikus
E-R kella 8.00 – 16.00,  kabinetis 19.

Nädala sees kasutame vaktsineerimiseks Pfizer vaktsiini ja laupäeviti Moderna vaktsiini.  Moderna vaktsiini eeliseks on 4-nädalane intervall enne 2.doosi. Modernal (Spikevax) on näidustus vaktsineerimiseks alates 12-ndast eluaastast.

Soovitame jätkuvalt võimalusel aeg broneerida üleriigilises digiregistratuuris või Raplamaa Haigla telefonil 484 4050 (E-R kella 8.00-16.00).üleskutse plakat

 

Koostöös Raplamaa Sõnumitegaalmis sai valmis Raplamaa kolmas koroona erinumber. 
Loe lehte siit:
 https://rol.raplamaa.ee/wp-content/uploads/2021/10/KoroonaERI_OKT-5.pdf 

koroonalehe logo

 

 

Valla kodulehel ilmunud uudised:

Valitsus leppis kokku uutes COVID-19 kriisi lahendamise meetmetes alates 25.10.2021

EL COVID tõendeid hakkavad looma ja väljastama Sotsiaalkindlustusameti teeninduspunktid

Kuidas saan vaktsineerimispassi ehk vaktsineerimistõendi

Valitsus täpsustas 9. augustist kehtivaid COVID-19 reegleid

Vaktsineerimisest 10.03.2021

Koroonaviiruse leviku tõkestamise ranged piirangud kehtivad vähemalt üks kuu 9.03.2021

Piret Rospu: mida tuleb silmas pidada COVID-19 vastu vaktsineerima minnes?

Valitsus näeb ette liikumispiirangu erandid COVID-19 läbi põdenud ja vaktsineeritud inimestele

Valitsus kiitis heaks üle-eestilised COVID-19 tõrje piirangud 30.01.2021

Reovee COVID 4. nädala seire tulemused

Õine alkoholimüük on peatatud 28. veebruarini

Rapla vallamaja on 4. jaanuarini suletud

Olukorrast Rapla valla hariduses seoses Covid-19 levikust tingitud piirangutega

Valitsus kiitis heaks uute Ida-Virumaa ja üle-eestiliste piirangute korralduse

Riigi 49. nädala põhisõnumid, Covid-19 levikust Raplamaal

23.11.2020 Valitsus kiitis heaks koroonaviiruse leviku vastased piirangud

Riigi põhisõnumid 47. nädal

Rapla Hooldekeskus kutsub lähedastega Skype vahendusel suhtlema

Vallavanem Meelis Mägi annab ülevaate ja selgitab olukorda Raplamaal seoses koroonaviirusega

Covid-19 levikust Rapla vallas 6.11.2020

Covid-19 levikust 04.11.2020

Covid-19 levikust Rapla vallas 3.11.2020

Covid-19 levikust Rapla vallas 02.11.2020

Rapla Hooldekeskus ootab lahkeid abikäsi!

Covid-19 levikust Rapla vallas 30.10.2020

Covid-19 levikust Rapla vallas 29.10.2020

Covid-19 levikust Rapla vallas 28.10.2020

 

Vallamaja töökorraldus

Vallavalitsuses toimub kodanike vastuvõtt vastuvõtupäevadel:

T kella 9 - 13 ja 14 - 17

kella 9 - 13 ja 14 - 18

Ametnike telefoninumbrid leiad siit.

Paberdokumendid võite jätta ukse kõrval asuvasse postkasti.

Vallamajja sisenedes palume desinfitseerida käsi. Kohtumisel kannavad nii vallakodanikud kui neid vastuvõtvad ametnikud maski või visiiri. Kui inimesel ei ole maski kaasas, saab ta selle vallamajast.

Kui oled tõbine, jää koju!

 

Testimispunkt Raplas

8. novembrist, saavad inimesed anda koroonaviiruse proovi Raplas uues asukohas - turu eesolevas parklas, sissepääsuga Taara tänavalt. Testida saab sõidukist väljumata. Lisaks on võimalus jalakäijate testimiseks.

Kui perearst või perearstinõuandeliin 1220 on väljastanud saatekirja saavad kõik inimesed endale sõnumiga juhised testile pääsemiseks, kus on ka link (https://koroonatestimine.ee/patsiendile/ Broneeri aeg). Kes seda ei kasuta, võtab Medicumi ja SYNLABi ühine testimise kõnekeskus ühendust ja pakub aja. Kui 48 h jooksul ei ole ühendust võetud, võib olla saatekirjal vale telefoninumber ning on soovituslik helistada testimise kõnekeskusesse 646 4848 (E-R 8-19, L-P 10-18).

Raplas saavad anda kõik proovi ninaneelust (mis on WHO esmane soovitus) või kurguloputusvedelikust. Viimasel juhul peab olema 1h eelnevalt söömata, joomata, suitsetamata ja nätsu närimata. Lastega on soovituslik on enne kodus proovida kurgu loputust 10 sekundit.

Proovivõtmine Qvalitase meedikute pool on planeeritud nii hommikusse kui õhtusse kuni kella 18.30-ni.

pilt keskväljakust

 

 

Koroonaviiruse infotelefon 1247

Eriolukorra veebileht: kriis.ee

Korduma kippuvaid küsimusi vaata siit!

Koroonast tingitud segaduse ja muredega toimetuleku soovitusi leiad peaasi.ee

Üleriigiline usaldustelefon 126 vastab igal õhtul kell 19-23

 

 

Hoia äppi laadimise üleskutse

plakat vaktsineerimisst, viib vaktsineerimise lehele

 

ettepanekud lapse abistamiseks koduõppel

Lehe algusesse

Teeviit annab mõned juhised kodusviibimiseks.

mida teha, kui oled kodus bänner

Lehe algusesse

 

Küsi või paku abi - Helpific

Helpific on veebipõhine tugikeskkond, mis abistab ka eriolukorras kogukonnas elavaid inimesi – erivajadusega inimesed ja eakad saavad tellida vabatahtlikke abistajaid või tellida tasulisi teenuseid ning kogukonnaliikmed pakkuda nii oma füüsilist abi kui ka emotsionaalset tuge. Teenuseid saavad tellida ka abivajajate lähedased.

Helpificu kaudu abi tellimiseks või pakkumiseks, tuleb logida sisse aadressile www.helpific.com ja täita oma profiil ehk registreerida kasutajakonto. Pärast seda saad sisestada oma abisoovi, lisada abipakkumise või vastata abisoovile. Kui abivajaja ei saa arvutit kasutada, saab ta helistada meie klienditoe telefonil (+372) 5660 4642 ning me avaldame Helpificu nimel tema abisoovi.

Millist abi saab küsida või pakkuda?

1. Abi toidukaupade, majapidamistarvete ja ravimite kojutoomisel või kasvõi näiteks prügikoti väljaviimisel. Abistajad järgivad põhimõtet, et vältida tuleb lähikontakti riskigruppi kuuluvate inimestega. Nad lepivad abivajajaga kokku, et jätavad poekoti ukse taha. Suhtlemise vajadusel hoiavad teineteisest vähemalt kahe meetrist distantsi.

2. Emotsionaalse toena suhtlust telefoni teel ja sotsiaalmeedia vahendusel: Facebook, Skype või mõne muu pooltele sobiva kanali kaudu. Aktiivne suhtlus aitab peletada muremõtteid. Abistajad saavad koos  abivajajatega panna paika väikesed eesmärgid, näiteks raamatu lugemine, pildi maalimine, pusle kokkupanemine. Vahetada kogemusi ja tekkinud mõtteid.

Keiu Roosimägi
Helpificu tegevjuht

helpific plakat

Lehe algusesse

 

Toimetaja: KATRIN KRUUSIMÄGI