Ootame 2022 aasta kaasava eelarve ideid 14. märtsini
Rapla valla kaheksas kaasava eelarve menetlus on alanud. Kaasavasse eelarvesse saavad kõik soovijad pakkuda välja ideid. Hääletades selgub, milles näevad meie kodanikud prioriteeti kasutada valla eelarve vahendeid. Tegemist on eelkõige ideekorjega, millega saab juhtida kohaliku omavalitsuse tähelepanu sellele, kuhu oleks vaja lisavahendeid panustada.
Viimased aastad on olnud erilised, kus hoiame üksteist ning võimalusel suhtleme distantsilt. Nii ka 2022 aastal - kaasava eelarve infotundi (toimub 21.veebruaril kell 17.00) on võimalus tulla kohale Rapla vallamaja 2. korruse saali Viljandi mnt 17, Rapla. Samuti on võimalus saada osa samast koosolekust Zoom-keskkonna kaudu virtuaalselt. Seda tüüpi lahendust kasutame ka hääletusele minevate ideede tutvustamisel 4. aprillil kell 17.00.
Kaasava eelarve hääletus toimub sarnaste reeglite alusel nagu eelnevatel aastal: paberkujul hääletus on võimalik kas Rapla vallamajas, Kaiu teenuskeskuses, Juuru teenuskeskuses või Raikküla teenuskeskuses. Raamatukogudes hääletamine on võimalik vaid elektroonilise hääletusena kliendiarvutites (vajalik ID-kaart, Mobiil-ID või Smar-ID). Hääletada on võimalik asutuste tavapärastel lahtiolekuaegadel ja kõiki hügieenireegleid järgides.
Hea uudis on, et 2022 aasta kaasava eelarve maht on tõusnud 85 000 euroni. Selle summa on otsustanud volikogu reserveerida piirkondadele järgmiselt:
- Juuru piirkond (Juuru kant ja Järlepa kant); 15 000 eurot;
- Kaiu piirkond (Kaiu kant, Kuimetsa kant ja Vahastu kant); 15 000 eurot;
- Raikküla piirkond (Kabala kant, Lipa kant, Raikküla kant ja Purku kant) 15 000 eurot;
- Rapla külade piirkond (Kuusiku kant, Alu kant, Hagudi kant ja Rapla kant v.a. Rapla linn) 15 000 eurot;
- Rapla linna piirkond 25 000 eurot.
Kaasava eelarve ideid ootame kuni 14. märtsi kella 23.59-ni.
Uudne on, et ootame ideesid seekord eelkõige läbi eVolis keskkonna.
Selles keskkonnas toimub hiljem ka hääletamine. Tegu on turvalise autentimise teenusega ning see peaks lahendama ka erinevad probleemid hääletusel. Samuti annab uus keskkond võimaluse kasutada nii ID-kaarti, Mobiil-ID kui ka Smart-ID. Keskkonda logimiseks tuleb kasutada lehe ülal servas sisenemise klahvi.
Jätkuvalt on ka võimalus esitada ideed tavapostiga Rapla Vallavalitsusse aadressil Viljandi mnt 17, 79511 Rapla. Ideid võivad esitada nii valla elanikud kui mujal elavad inimesed.
Idee peab sisaldama:
1) esitaja nime, kontakttelefoni või e-posti aadressi;
2) nimetust (lühike fraas, mis iseloomustab ettepaneku sisu);
3) idee kirjeldust, eesmärki ja olulisust valla jaoks;
4) sihtrühma (lühike kirjeldus, kes saavad probleemi lahendamisest või uue võimaluse avanemisest otsest kasu; hinnanguline sihtrühma suurus, vanus jm olulised tunnused);
5) idee hinnangulist maksumust koos hinnapakkumus(t)e või maksumuse kalkulatsiooniga;
6) teostamise eeldatavat ajakava;
7) Täiendavat ideed iseloomustavat materjali (eskiis, joonis, foto jmt).
Laekunud ideed avaldatakse eVolis keskkonnas, kus saab nende kohta ka 25. märtsini arvamust avaldada. NB! Arvamuse avaldamine ei ole veel hääletamine.
Kaasava eelarve infotund toimub kõigile huvilistele 21. veebruaril kell 17.00 nii Rapla vallamaja II korruse saalis kui ka virtuaalses Zoom keskkonnas.
Hääletus on planeeritud aprilli 2022, täpsed kuupäevad antakse enne teada.
Rahvahääletusel saab osaleda iga vähemalt 16-aastane isik, kelle elukoht on Eesti rahvastikuregistri andmetel hääletuse väljakuulutamise kuupäeva seisuga Rapla vallas. Iga rahvahääletusel osalev isik saab hääletada ühe endale meelepärase idee poolt. Rahvahääletuse tulemusena reastatakse ideed saadud häälte arvu järgi, alustades enim hääli saanud ideest. Rahvahääletusel enim toetust leidnud idee realiseerimise korraldab vallavalitsus koos idee esitajaga.